Vilsteren Bruist!

Landgoedwandeltocht!

 Komend jaar vindt alweer de 4e editie van de Landgoedwandeltocht plaats! Een 3km (nieuw voor kids!), 7,5km, 16km, 25km en 40km wandeltocht in de prachtige omgeving van de Regge, Landgoed Vilsteren en Landgoed het Laer. Struinen door de zomerse bossen, heidevelden, uiterwaarden, stuifduinen en akkers, de allermooiste plekjes! Voor meer informatie klik HIER.

Cultuur

Tijdens Vilsteren Bruist heeft u vrije toegang tot vele prachtige gebouwen die Vilsteren rijk is waaronder de neogotische pseudobasiliek kerk, de molen, authentieke paardenstallen, de koeschuur, maar ook de weelderige tuin van Huize Vilsteren is vrij toegankelijk.

Buitenfair!

De mooie omgeving maakt Vilsteren Bruist uniek. Zo is er ook een ‘Buitenfair’. Op deze fair vindt u veel zelfgemaakte producten; van hippe accessoires tot mooie sculpturen, van heerlijke wijnen tot de lekkerste jam van het Vechtdal. Met in de ooghoek de prachtige molen een genot om overheen te struinen. Wilt u ook graag op onze Buitenfair uw waren verkopen? Klik dan HIER.

Actief én Smaakvol

Vilsteren Bruist wordt samen met alle verenigingen georganiseerd! Elke vereniging draagt actief bij. De ene verkoopt oliebollen, haring of krentewegge, de andere voert een prachtig toneelstuk op of begeleidt actieve spelen. En natuurlijk is er ook aan de kinderen gedacht. De Tip staat vol met verschillende springkussens!

Rommelmarkt!

Bent u op zoek naar iets specifiek of vindt u het leuk om te snuffelen tussen allerlei spulletjes, dan bent u in Vilsteren tijdens Vilsteren Bruist aan het juiste adres. Voor kinderen hebben we ook een aparte rommelmarkt. Wil je ook op de rommelmarkt staan? Klik dan HIER.

Entertainment

De hele dag vinden er door Vilsteren heen optredens plaats van verschillende (shanty)koren en straatmuzikanten. Bij het ondergaan van de zon zal het programma worden voorgezet in en rondom de feesttent midden in Vilsteren. Met overheerlijke warme hapjes vanuit de verschillende eettentjes zal het samen met DJ Delight, DJ Robin én een toffe avondband een bruisende zomeravond worden. Dat is ‘Genieten’ met een grote ‘G’!

 >>>    KLIK HIER VOOR HET TOTALE PROGRAMMA    <<<

TIP! Print het programma uit en neem hem mee…

Onze vrienden maken het mogelijk voor u! 

Salbam BV
Van der Most
Van der Most

Nieuws

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Foto’s

Zoals u mag verwachten op een openbaar evenement, worden er foto’s gemaakt voor promotiedoeleinden. Iedereen die het openbare terrein van Vilsteren Bruist! betreedt, kan op de voor- of achtergrond van een willekeurige foto in beeld worden gebracht en accepteert dit door het betreden van het terrein. Heeft u er bezwaar tegen dat er een foto van u wordt gemaakt, meld dit dan even bij de fotograaf, of als u later een foto van uzelf op onze website of facebookpagina ziet, bij de organisatie. Dan zullen wij deze verwijderen.

Bruisend Vilsteren

Vilsteren ligt in het cultuurhistorisch waardevolle Overijsselse Vechtdal. Vrijwel het gehele dorp Vilsteren, inclusief de molen, kerk, boerderijen en Huis Vilsteren, maakt deel uit van het ca. 1.000 ha. grote landgoed. Met zowel door de Vecht bepaalde rivierenlandschap alsmede een zeer bosrijk gebied met uitgestrekte heidevelden. Een schitterend Logo Vilsteren Bruistlandschap met volop wandel- en fietsmogelijkheden. Hoewel de omgeving een enorme rust uitstraalt zit de dorpsgemeenschap van Vilsteren allerminst stil. Vilsteren kent een uitgebreid verenigingsleven. Regelmatig worden er door Vilsternaren evenementen georganiseerd, waaronder ook Vilsteren Bruist!. Met 12 verenigingen wordt er dan een sprankelende dag met vele demonstraties van speciale kunsten en leuke attracties voor jong en oud georganiseerd. Het doel van de dag is heel simpel, genieten in een prachtige omgeving.

Opgave Rommelmarkt & Buitenfair

 

Tijdens Vilsteren Bruist organiseren wij zowel een Rommelmarkt als Buitenfair. De Rommelmarkt is écht alleen bedoeld voor het aanbieden van tweedehands producten. De Buitenfair is er op ingericht om hobbyisten en ondernemers de kans te geven om hun bijzondere en creatieve (voedsel)waren aan te bieden in combinatie met een te huren kraam of een eigen hoogwaardige kraam, stand of foodtruck. Met een gemiddelde van 3000 bezoekers kunt u in ieder geval rekenen op een bruisende dag in ons prachtig gelegen landgoeddorp Vilsteren!

 

ROMMELMARKT

Wilt u tweedehands spullen aanbieden? Dat kan op de rommelmarkt! Voor de rommelmarkt mag u zelf een kleed, tafel, kraam of tent meenemen. Uw standplaats is 5 meter breed bij 3 meter lang. Er wordt onderscheid gemaakt tussen staanplaatsen voor volwassenen en kinderen. De standplaatsen zijn speciaal voor basisschool kinderen en zijn gratis. Zij kunnen hier eventueel onder begeleiding van ouders/verzorgers spullen verkopen. Wel dienen dit spullen te zijn die geschikt zijn voor dezelfde leeftijdscategorie. Zowel volwassenen als kinderen dienen zich op te geven via het digitale opgave formulier, onderaan dit bericht.

Prijzen Rommelmarkt 2024:

  • Standplaats volwassenen (5 m x 3 m) – 15 euro
  • Standplaats kinderen – GRATIS

U kunt zich aanmelden door het digitale opgave formulier, onderaan dit bericht, in te vullen. Nadat u op het digitale formulier hebt geklikt vult u uw gegevens in, en maakt u het bedrag van 15 euro over naar rekeningnummer NL13 RABO 034 89 09 309 t.a.v. Vilsteren Bruist. Met als omschrijving: Rommelmarkt, voor- en achternaam en emailadres. Na betaling ontvangt u per mail een bevestiging. 

Let op! Geef u uiterlijk vóór zondag 23 juni op! Hierna sluit de opgave voor de Rommelmarkt. 

Mocht u vragen hebben of komt u ergens niet uit? Dan kunt u contact opnemen met Lian Zijsveld, organisator van de Rommelmarkt, via het volgende mailadres lianzijsveld888@gmail.com of telefonisch te bereiken op 06-83023714.

Wij hopen u te zien op zaterdag 6 juli!

KLIK HIER VOOR UW OPGAVE VOOR DE ROMMELMARKT

BUITENFAIR

Door de vele bezoekers die Vilsteren Bruist jaarlijks trekt is er een grote interesse voor de buitenfair. Als hobbyist of ondernemer bieden wij een prachtige locatie en gelegenheid om unieke (voedsel)waren aan te bieden aan een groot publiek in de landgoed tuin. De focus ligt op recreatie, natuur, buitenleven, boeren, ambacht, puur voedsel, lifestyle, jacht, bosbouw, creativiteit & vermaak. Dat is wat Vilsteren in feite is en wat wij graag willen uitstralen op onze Buitenfair.

Prijzen Buitenfair 2024:

  • Standplaats hobbymatig – 15 euro
  • Standplaats bedrijfsmatig (geen directe consumptie) – 30 euro
  • Standplaats bedrijfsmatig (directe consumptie) – 50 euro
  • Standplaats vrijwilligerswerk / goede doel – GRATIS
  • Kraam (4 m x 1 m) – 22,50 euro
  • Stroom 220v, 3a – 5 euro

Wij bieden u de mogelijkheid om een kraam te huren, maar u bent vrij om uw eigen hoogwaardige stand of foodtruck mee te brengen.

U kunt zich aanmelden door het digitale opgave formulier in te vullen. Dit kan via onderstaande link. Vervolgens ontvangt u binnen één week een bevestiging met daarin de factuur van uw opgave.

Komt u er niet uit met het digitale opgave formulier? Dan is het ook mogelijk om u op te geven door een mail te sturen of telefonisch contact op te nemen met Demi van der Kolk, zie contact gegevens hieronder.

Let op! Geef u uiterlijk vóór zondag 23 juni op! Hierna sluit de opgave voor  de Buitenfair.

Mocht u nog vragen hebben? Dan kunt u contact opnemen met Demi van der Kolk, organisator van de buitenfair, via het volgende mailadres vilsterenbruist2019@gmail.com of telefonisch te bereiken op 06-11100814.

KLIK HIER VOOR UW OPGAVE VOOR DE BUITENFAIR

HUISREGELS MARKTEN

Voor de Rommelmarkt en Buitenfair zijn vaste tijdstippen en huisregels van toepassing. Klik HIER om deze in te zien.

Logo Vilsteren Bruist

De landgoedwandeltocht

Beste wandelliefhebber!

De online inschrijving voor de 4e editie van de KWbN Vilsteren Bruist Landgoedwandeltocht op zaterdag 6 juli is weer geopend! Schrijf u alvast in, of noteer het alvast in uw agenda! Maar let op, deelname is beperkt. 5 prachtige uitgestippelde wandelafstanden langs verassend mooie plekjes! Dit jaar gaan we richting de prachtige omgeving van Ommen, Landgoed Vilsteren, Landgoed het Laer, langs de Sahara en door het mooie Reggedal. Met rustpunten bij Restaurant Ekkelenkamp, Restaurant Nieuwebrug en bij Koe Safari – Erve Vechtdal!

De wandelafstanden 

📍3km (gezinseditie, nieuw!)
📍7,5km
📍16km
📍25km
📍40km (combi van 16km & 25km)

Inschrijven verplicht! 
Vooraf online inschrijven is verplicht zodat wij goed voorbereid zijn op het aantal deelnemers. De online inschrijving sluit zaterdagavond 29 juni om 20.00u óf sluit eerder indien de deelname capaciteit is bereikt. Wees dus op tijd!  Op de dag zelf inschrijven is alléén nog mogelijk indien de deelnemers capaciteit het nog toelaat, zolang de voorraad routeplattegronden strekt en tegen een verhoogd tarief van + €2,50 per persoon. Neem dit risico dus niet en schrijf u tijdig in via de link hieronder: 

>> SCHRIJF U HIER IN! <<

 

Hier vindt u een mooie videocompilatie van editie ’22 door wandelaar Rinda:
https://www.youtube.com/watch?v=HijHb69GpSY&t=212s

Richting het prachtige Ommen en door het Reggedal
Wat betreft de bekende afstanden van 7,5km, 16km en 25km, de veelal onverharde routes leiden u ditmaal met verrassende paadjes door de prachtige landgoedbossen, de Sahara, de uiterwaarden van de Regge, en langs de cultuurhistorische oude akkers, essen en heidevelden. De routes doen meerdere landgoederen aan waaronder het zeer bijzondere en unieke Landgoeddorp Vilsteren en Landgoed Het Laer.

Prachtige verrassende wandelroutes
Let op, de wandelroutes zijn niet geschikt voor ‘asfalt-meters’, maar zijn juist gericht op de wandelaar die een prachtige verrassende wandelroute door het landschap kan waarderen. De routes zijn daarom helaas niet geschikt voor rollators, rolstoelen of mensen die slecht ter been zijn.

Trainen voor wandel-4-daagse Nijmegen?
Wilt u graag een laatste prachtige training voor de 40km van de wandelvierdaagse van Nijmegen? Dan bieden wij u graag de mogelijkheid om de 25km afstand met de 16km afstand met elkaar te combineren. U krijgt dan 2 routeplattegronden van ons mee voor dezelfde kosten, namelijk €7,50. Er zitten dan kleine delen overlap in de routes. Let wel op, het loopt zwaarder over onverhard terrein. Houdt u daar rekening mee.

De 3km is nieuw voor gezinnen!
De ‘vilsterse landrotten speurtocht’ voor gezinnen met kinderen is dit jaar nieuw! Het is een prachtige route door het landgoedbos waarbij onderweg actief opdrachten en mysterieuze raadsels worden opgelost. De route is helaas niet begaanbaar voor wandelwagens, houdt u daar rekening mee.

Het uiteindelijke doel is het vinden en openen van de verborgen ‘schatten’ waarna de kinderen aan het einde van de speurtocht hun verdiende beloning in ontvangst mogen nemen. Kinderen mogen verkleed komen als ze dat leuk vinden. Inschrijven is verplicht zodat wij goed voorbereid zijn op het aantal ‘speurders’. Naderhand kunnen de kinderen zich uitleven op de vele aanwezige springkussens op het feestterrein!

Genummerde pijlen en routeplattegrond
De routes zijn te bewandelen aan de hand van genummerde routepijlen die corresponderen met een duidelijke routeplattegrond die u van ons mee krijgt.

Vanaf nu kan je de wandelroutes ook digitaal navigeren met de app ‘Komoot’
Installeer voor aanvang de app ‘komoot’ op je mobiel en maak vervolgens een gratis account aan. Scan de QR-code op de routeplattegrond die je van ons meekrijgt met je camera. Klik vervolgens op de link die verschijnt in je camerabeeld, de route opent zich in de app Komoot en vervolgens klik op de groene knop ‘navigatie starten’. Zo simpel is het!

Afstanden en starttijden
3 kilometer (gezins-editie): starten tussen 10.00 en 12.00.
7,5 kilometer: starten tussen 10.00 uur en 12.00 uur.
16 kilometer: starten tussen 09.00 uur en 12.00 uur.
25 kilometer: starten tussen 08.00 uur en 10.00 uur.
40 kilometer (combi van 25 en 16km): starten tussen 07.00 uur en 08.00 uur.

Start- en ontvangstbalie
In de feesttent op ‘De Tip’ (het weiland voor de kerk), Vilsterseweg 12 te Vilsteren.

Parkeren
Parkeren is mogelijk rondom de kern van Vilsteren (afstand tot startbalie is 250m tot 500m). Volgt u de evenement verwijsborden van Vilsteren Bruist. Bij de diverse wegafsluitingen (vanwege het event Vilsteren Bruist) mag u doorrijden naar de kern Vilsteren om daar op aanwijzing van de verkeersregelaars te kunnen parkeren in de daarvoor aangewezen weilanden.

Kosten bij vooraf online inschrijven
De kosten zijn bij vooraf online inschrijven €7,50 per persoon. In het geval van een KWbN-lidmaatschap krijgt u €1,- korting. Voor de 3km gezins-editie zijn de kosten €7,50 per gezin. De kosten zijn inclusief de routeplattegrond en gratis toegang tot het evenement Vilsteren Bruist.

Kosten bij inschrijving aan de startbalie
Op de dag zelf inschrijven is alléén mogelijk indien de deelnemerscapaciteit het nog toelaat, zolang de voorraad routeplattegronden strekt en tegen een verhoogd tarief van €10,00 pp. In het geval van een KWbN-lidmaatschap krijgt u €1,- korting. Voor de 3km gezins-editie is inschrijven aan de startbalie niet mogelijk! Neem dit risico gewoon niet en schrijf u tijdig in.

Honden
Honden zijn toegestaan mits deze zijn aangelijnd.

 

Recensies editie 2023

 

‘Mijn complimenten!! We vonden het een super mooie afwisselende route wat hebben we genoten. Rustpunt was super, sanitaire stop ook perfect. Duidelijke bebording met duidelijke nummering. Leuk om het boekje door te lezen! We hebben zo genoten van deze wandeltocht en dan als kers op de taart kom je aan in de gezelligheid van de fair. Wat leuk allemaal. We hebben tegen elkaar gezegd, volgend jaar weer!!’
-Bert en Rolande

‘Wij hebben met z’n 3en de tocht gelopen. Kan alleen maar zeggen dat het een prachtige tocht was. Goed geregeld . Geweldig ook het rustpunt met daarbij een toiletwagen. Super geregeld. Nadien even de kramen langs. Ik heb geen negatieve punten kunnen ontdekken. Zou zo zeggen ga door. En misschien tot volgend jaar!’
– Ria

‘Hallo organisatoren, wat hebben wij genoten van die hele mooie wandeltocht. Veel kleine paadjes door de bossen echt geweldig. Op het eind ook nog even over de markt gelopen en een roofvogelshow gezien. Mens wat wil je nog meer. Oh ook parkeren was goed geregeld. Tot volgend jaar en dank jullie wel!’
-Ruud en Tonny

‘Bedankt voor een prachtige wandeling!! Voor mij de eerste georganiseerde wandeling. Ik ga ervan uit dat ik er volgend jaar weer bij ben, er zijn vast nog wel meer mooie routes om Vilsteren heen. Mooie ontmoetingen en gesprekken gehad onderweg. Daarna nog even op het dorpsfeest geweest,ook leuk om mee te maken en echts dorps!’
-Willem

‘Allereerst mijn complimenten met deze tocht, het was zondemeer een bijzondere mooie tocht met mooie rustpunten en prima sanitair, daar kan menig vereniging een puntje aan zuigen. 6 Juli staat al in de agenda!’
-Riët

 

 

Tochtregelement

Parkeren
U kunt uw auto parkeren in 1 van de daarvoor aangewezen weilanden rondom de kern van Vilsteren (eigen risico) Volg hierbij nadrukkelijk de verkeersborden.

Afmelden
Meld u na afloop altijd af bij de start/ontvangstbalie. Hier ontvangt u van ons een wandelstempel en horen wij heel graag hoe u de wandeltocht heeft ervaren. Lukt dat niet? Bel de wandeltocht-coördinator (Lisanne Woudsma-Gerritzen: 06-54947463) dan even zodat we zeker weten dat u het eindpunt heeft bereikt.

Sluiting ontvangstbalie
De ontvangstbalie sluit om 16:00 uur

Calamiteit
Bel bij een calamiteit altijd 112. Loopt u vast met de wandeling? Bel dan de wandeltocht-coördinator (Lisanne Woudsma-Gerritzen: 06-54947463) of de routebeheerder (Robin Woudsma: 06-15626541). Er wordt geregeld dat u wordt opgehaald of geholpen.

EHBO
Er is een EHBO-er op te roepen via de wandeltocht-coördinator (Lisanne Woudsma-Gerritzen: 06-54947463) of via de routebeheerder (Robin Woudsma: 06-15626541).

Even uitrusten, een kop koffie halen of naar het toilet?
Op de routeplattegrond in het wandelboekje staat duidelijk aangegeven waar zich een (georganiseerd) rust- of horecapunt bevindt. Bij de start- en ontvangstbalie op het evenemententerrein is horeca en een toilet aanwezig.

Op de 25km route zijn onderweg 2 horecapunten aanwezig, op 7,5km en op 14,3km .
Op de 16km route is onderweg 1 horecapunt aanwezig, op 8,2km.
Op de 8km route is onderweg 1 horecapunt aanwezig, op 3,5km.

Bij de horecapunten is toiletbezoek mogelijk in combinatie met de mogelijkheid voor het afnemen van een een kop koffie, lekkers en/of lunch. Ook is het mogelijk om uw fles bij te vullen met water.

Routemarkering
Naast de routeplattegrond in het wandelboekje zijn de wandelroutes bepijld én genummerd. Hierdoor kunt u goed herleiden waar u zich bevindt op de route in combinatie met de routeplattegrond. De pijlen bevinden zich waar mogelijk altijd rechts van u op ooghoogte.

Verwijderen routemarkering
De routebeheerders (Lisanne & Robin Woudsma) vertrekken zaterdag 1 juli om 12.00 uur om de routemarkering te verwijderen. Zij fungeren als laatste man en beginnen met de 25km tocht, vervolgens de 16km tocht, de 7,5km tocht en tot slot de 3km tocht. Daarna zijn de pijlen verwijderd.

Respect

  • Respecteer andermans eigendommen, u komt soms met toestemming over een privaat erf
  • Respecteer de natuur en de regels van natuurterreinen.
  • Neem uw afval mee en deponeer dat in een prullenbak.
  • Respecteer andere wandelaars en voer geen luide (telefoon)gesprekken
  • Doe een stapje opzij voor een snellere wandelaar.

Contact
De wandeltocht-coördinator (Lisanne Woudsma-Gerritzen: 06-54947463) en de routebeheerder (Robin Woudsma: 06-15626541) zijn de gehele wandeldag bereikbaar.

Wandelen

  • Volg het pad altijd rechtdoor indien er geen pijl aanwezig is.
  • Meld u bij de routebeheerder als u denkt dat een routemarkering is verdwenen of verdraaid.
  • Bij ontbreken van een voet- en fietspad, loop dan op de weg.
  • Loop bij zowel fietspad als autoweg aan de linkerzijde.

Eigen risico
U neemt op eigen risico deel aan onze wandeltochten

Contact

Secretariaat Vilsteren Bruist!
T.a.v. Jeffrey Feijen
Vilsterseweg 13 
7734 PD Vilsteren
contact@vilsterenbruist.nl
NL13 RABO 034 89 09 306

Logo Vilsteren Bruist

Jeffrey Feijen

Voorzitter & Penningmeester

Zoë Kampman

PR, website en communicatie

Rudo Zijsveld

Organisator Basisvoorzieningen

Lisanne Woudsma

Organisator Landgoedwandeltocht & secretaris

Demi van der Kolk

Organisator Buitenfair

Robin Woudsma

Organisator Landgoedwandeltocht

Nick Hendriks

Organisator Tent & Horeca

Lian Zijsveld

Organisator Rommelmarkt

Rik Legebeke

Organisator Programma